صفحه اول    درباره وب دا    معرفی رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه    تماس با ما  
شنبه، 1 مهر 1396 - 10:04   
  سرخط اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10969صفحه نخست » اخبارسه شنبه، 17 اسفند 1395 - 11:48
دکتر فکور: نمره اخلاق حرفه ای ممیزه خوبی برای تفکیک دستیار توانمند و غیر توانمند است

جلسه شورای آموزشی دانشکده با حضور دکتر محمد فکور رئیس دانشکده و مدیران گروههای بالینی و جمعی از اعضا هیات علمی دانشکده برگزار شد.


در ابتدای این جلسه دکتر فکور ضمن تسلیت ایام فاطمیه، سال جاری را یک سال پر فراز و نشیب خواند و افزود: حجم بالای تعداد دانشجوی ورودی سالهای قبل منجر به تداخل در امور آموزشی و اختلال در نحوه آموزش بالینی شده بود و از طرفی همکاری مدیران گروه ها باعث شد شرایطی فراهم شود تا بخش ها بیشتر در گردش باشند.


وی ادامه داد: این کار بزرگی بود که در طی یک سال گذشته صورت گرفت و به یاری خدا توانستیم با تدارک فضای آموزش مناسب، اوضاع را به خوبی کنترل نمائیم.


فکور بیان داشت: از برنامه هایی که در آینده در برنامه کاری دانشکده قرار دارد و کلیه گروهها با آن در ارتباط هستند آزمون ارتقا و دفاع از پایان نامه ها است که انتظار دارم کلیه مدیران همچون گذشته مساعدت و همکاری خود را بگونه ای انجام دهند که گروهها و همچنین دانشکده پزشکی تحت فشار قرار نگیرد.


عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی با بیان اینکه نمره اخلاق حرفه ای در اختیار گروهها قرار گرفته است،افزود: بهترین موردی که گروهها می توانند بعنوان یک فرصت از آن بهره ببرند، استفاده از نمره اخلاق حرفه ای است.


وی افزود: نمره اخلاق حرفه ای ممیزه خوبی برای تفکیک دستیار توانمند و مناسب در مقایسه با افراد غیر توانمند است.


رئیس دانشکده پزشکی با تأکید بر ترمیم حقوق دستیاران خاطر نشان کرد: در سالی که سپری شد برنامه ترمیم حقوق دستیاران در دستور کار این مجموعه قرار گرفت و با توجه به ساختاری مشخص جهت انجام این کار پرداخت بخشی از کارانه بر اساس نظر مدیر گروه آموزشی و معاون آموزش بیمارستان بر اساس نحوه عملکرد دستیار در گروه و بیمارستان بود. بنابراین استفاده از آن بعنوان مشوق مناسب در دستان مدیران آموزش است و انتظار میرود مدیران گروه برنامه چرخشی دستیاران در بیمارستانهای مختلف آموزشی را مد نظر داشته باشند و از معرفی تکراری برخی از دستیاران جهت دریافت کارانه جلوگیری کنند.


وی تاکید کرد: با توجه به روند اجرایی پرداخت تأخیری بیمه ها امید است روزی برسد که پرداخت ها و تفاهم نامه فی ما بین بیمه گرها و دانشگاه در زمان مقرر صورت گیرد.


استاد گروه ارتوپدی دانشگاه با اشاره به مرحله بلوک پیش کارورزی اذعان داشت: در بلوک پیش کارورزی که طب سالمندی در آن جایگذاری شده است و گروه های آموزشی را در هدایت های آموزشی و درمانی با کاستی هایی مواجه کرده است، باید به نوعی این کاستی ها جبران شوند. عملا " از دوستان حاضر در گروههای مختلف انتظار میرود بر اساس مداخله ای که می توانند در خصوص این آموزش داشته باشند و معاونت پزشکی عمومی را همیاری کنند.


فکور با توصیه بر اصلاح نحوه آموزش بیان داشت: با توجه به افزایش سنی که در طب سالمندان صورت گرفته و از اوایل انقلاب متوسط سن جامعه از 56 سال به 78 سال رسیده است، باید بتوانیم پوشش آموزشی صحیحی را برای برخورد با این افراد فراهم آوریم که مانند سنوات گذشته مستلزم مساعدت و همکاری شما عزیزان است.


ریئس دانشکده پزشکی تصریح کرد: در انتخاب گروه آموزشی برتر مرکز مطالعات آموزش پزشکی (EDC) به دنبال جمع آوری اطلاعاتی در این خصوص هستیم که در جشنواره مطهری برترین گروه آموزشی را معرفی کرده و عملا" یک گرند 30 میلیون تومانی در اختیار گروه قرار دهیم.
وی گفت: این مسئله می طلبد که کلیه گروههای آموزشی مستقر در دانشکده حداقل 50 درصد از فرمهای درخواستی را تکمیل و ارسال نمایند، بنابراین از آنجا که سایت خاصی که اکثر فعالیتهای صورت گرفته توسط همکاران را تثبیت کند وجود ندارد و همچنین به دلیل اینکه در گروه های آموزشی مختلف، عواملی که باعث پیشبرد امور به نحو مطلوب است، مستند شوند، انتظار می رود همکاری یکپارچه ای به وجود آید تا همه گروهها بتوانند از این شرایط استفاده کنند.


فکور اظهار داشت: بخشی از برنامه ها ی آتی اصلاحات روند آموزشی پزشکی عمومی است و همچنین سرفصل ها، تعداد واحد هایی که درسال 94 مصوب شده اند، در حال تغییر هستند.


وی ادامه داد: همچنین تغییراتی در نحوه اداره دانشجویان پزشکی در دوره آموزشی فیزیوپاتولوِژی صورت خواهد گرفت و می توان گفت تقریبا" آموزش پزشکی عمومی با فرمت جدید در حال تکمیل است که تمامی سرفصل های موجود جهت آموزش پزشکی را بازنگری خواهد کرد.


شایان ذکر است در حاشیه این جلسه از زحمات دکتر امین بحرینی مسئول مرکز آموزش مهارتهای بالینی و همچنین دکتر محمود زارعی معاون پژوهشی سابق دانشکده با لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تشکر بعمل آمد ضمن اینکه طبق ابلاغ صادره از جانب رئیس دانشکده دکتر فاطمه احمدی و دکتر هژیر جواهری زاده به ترتیب به عنوان مسئول مرکز مهارتهای بالینی و معاون پژوهشی دانشکده معرفی شدند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
تمامی حقوق این سایت متعلق به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میباشد
استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: دکتر ایدنی: آمادگی همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز با دانشگاه میسان عراق در حوزه سلامت