صفحه اول    درباره وب دا    معرفی رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه    تماس با ما  
شنبه، 27 آبان 1396 - 20:08   
  سرخط اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11864صفحه نخست » اخبارشنبه، 24 تیر 1396 - 09:00
گفتگوی ویژه با ساناز طاهر پور، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه و رتبه اول المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در حیطه تفکر علمی در علوم پایه
دانشجوی سال ششم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: جمعی از اعضاء هیأت علمی که مسئول برگزاری این دوره در دانشگاه بودند با تدابیر عالی و تلاشی بی نظیر، بهترینها را جهت آماده سازی تیم ها رقم زدند و که جای دارد با تمام وجود از این بزرگواران صمیمانه تشکر کرد.

گفتگوی ویژه با ساناز طاهر پور، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه و رتبه اول المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در حیطه تفکر علمی در علوم پایهساناز طاهرپور دانشجوی سال ششم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، رتبه اول المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در حیطه تفکر علمی در علوم پایه در سطح منطقه آمایشی چهار کشور را کسب نمود.

وی شرکت در المپیادهای علمی کشوری طی سه سال متوالی، کسب تجربه های مفید از اساتید بزرگ، دانشجویان، دوستان  و همچنین آموخته های خود که تاثیر بسزایی در زندگی تحصیلی و شخصی وی داشته است را مهم خواند و گفت: یکی از نزدیکترین تجربه ها از نظر زمانی، کارگاه های آموزش و تمرین نقشه مفهومی در طول آماده سازی تیم جهت شرکت در نهمین المپیاد علمی کشور و تدریس در این کارگاهها بود که بدنبال پرسش و پاسخهای متفاوت، نکات و  ظرافت های جالب و متنوعی را آشکار می ساخت که کلیه مهارتهای دانشجویان در قالب یک نقشه مفهومی کامل تر را ارتقاء می بخشید.

طاهرپور ضمن اشاره به این مطلب که بارش فکر یک جمع دانشجویی پر طراوت و فعال، تلاش همه جانبه جهت رسیدن به یک هدف مشخص را بدنبال خواهد داشت، از کارگاه های مذکور بعنوان بهترین تجربه در این دوره از المپیاد یاد کرد و اذعان داشت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (EDC) و دفتر استعداد های درخشان دانشگاه هر ساله در تمام حیطه های المپیاد، کارگاه های آماده سازی جهت شرکت در المپیاد را به صورت مدون و برنامه ریزی شده در تمام حیطه های المپیاد برگزار می کند که تمام داوطلبان شرکت در المپیاد می توانند ثبت نام نمایند، در راستای برگزاری المپیاد نهم نیز مجموعه ای از کارگاه ها به صورت هدفمند و مدون در تمام حیطه ها برگزار شد که آمایشی سازی المپیاد، تنها  تفاوت آزمون امسال با سالهای گذشته بود، چرا که دیگر موضوع دانشگاه به تنهایی مطرح نبود، بلکه منطقه آمایشی چهار در قالب یک تیم واقع شده بود که به مراتب مشکلات هماهنگی و برگزاری متمرکز کارگاه ها را دو چندان نمود.

این دانشجوی سال ششم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان نمود: جمعی از اعضاء هیأت علمی که مسئول برگزاری این دوره در دانشگاه بودند با تدابیر عالی و تلاشی بی نظیر، بهترینها را جهت آماده سازی تیم ها رقم زدند و که جای دارد با تمام وجود از این بزرگواران صمیمانه تشکر کرد.

وی ادامه داد: دکتر آرش فروزان مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه، نه تنها با تمام وجود در تقویت وضعیت روحی دانشجویان تلاش می کردند، بلکه نهایت اهتمام و تمرکز خود را جهت برگزاری دوره های آماده سازی تمام تیم ها به کار گرفتند، همچنین دکتر رضا ارجمند مسئول حیطه تفکر علمی در علوم پایه، دکتر مصطفی آلبوکردی و دکتر نجم الدین ساکی و دیگر اساتید بزرگواری که در دستیابی به موفقیت در مرحله گروهی در کنار تیم  حضور داشتند، با تمام وجود از تک تک این بزرگواران صمیمانه سپاسگزارم.

دانشجوی پزشکی دانشگاه با قدردانی از زحمات و حمایت های روحی و علمی بی دریغ دکتر مهدی سیاح برگرد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در خصوص اهداف و برنامه های آینده خود افزود: از ابتدای ورود به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تمام تلاش خود را در این راستا بکار گرفتم که تنها هدفم، پزشک شدن نباشد و تصمیم دارم بعنوان یک طبیب، لیاقت خدمت به خلق خدا را به دست آورم و با افتخار به کسب این توفیق، وسیله ای موثر در تسکین درد بندگانش و حفظ سلامتی آنها باشم. 

طاهرپور کسب رتبه برتر در المپیاد را جزء آخرین مرحله از اهمیت آزمون دانست و تأکید کرد: در یک ماراتن علمی، همان اندازه که عملکرد شما مهم است، نقش رقیبان و نحوه فعالیت آنها نیز بی تاثیر نیست. 

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، عضویت در کمیسیون حمایت از استعداد های درخشان دانشگاه، دبیر کمیته مشورتی دانشگاه و عضویت در شورای مرکزی مشورتی وزارت بهداشت و فعالیت های مربوط به آن را از جمله موارد غیر درسی خود برشمرد و ضمن عنوان طرحهای تحقیقاتی در دست اجرا، اظهار نمود: بطور کلی سه طرح آموزشی شامل یک مقاله علمی و دو طرح بالینی که در مراحل مداخله و بیمارگیری می باشد را در دست اجراء دارم، همچنین در نتیجه انجام این طرح های آموزشی، انجام چندین فرآیند آموزشی را مدنظر قرار داده ام که یک فرآیند آن مربوط به کارورزان و تصویب شده است و دیگری یک نرم افزار آموزشی می باشد که در حال انجام ثبت اختراع می باشد و مهمتر از آن ترجمه کتاب های علوم پزشکی است که یک مورد به مرحله چاپ رسیده است و دیگری نیز در حال ویرایش است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
تمامی حقوق این سایت متعلق به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میباشد
استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: وزیر بهداشت: انسجام و وحدت ملی، بهترین پاسخ به اظهارات نابخردانه ترامپ است