صفحه اول    درباره وب دا    معرفی رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه    تماس با ما  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 20:51   
  سرخط اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12847صفحه نخست » اخبار معاونت هاسه شنبه، 30 آبان 1396 - 11:48
مسمومیت با انواع مسکن ها


مسمومیت با انواع مسکن هاکارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی اهواز هشدار داد: مسمومیت با انواعی از مسکن ها را بشناسیم.


دکتر مطهره صائب کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم گفت: میلیون ها نفر در سراسر جهان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) (مانند ایبوپروفن، ناپروکسن،دیکلوفناک و ...) را به صورت منظم برای درمان درد و التهاب مصرف می کنند. همانطور که جمعیت سالخورده  رو به افزایش است ؛ مصرف این داروها نیز افزایش یافته و بالتبع آن مسمومیت مزمن و مسمومیت حاد شایع تر شده است.

وی ادامه داد: علایم شایع مسمومیت با داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی: حالت تهوع، استفراغ، خواب آلودگی، تاری دید و سرگیجه می باشند. کاهش دمای بدن در بزرگسالان پس از مصرف مقادیر بیش از دوز درمانی و در کودکان در دوز درمانی ممکن است رخ دهد.


صائب بیان کرد: در صورت مصرف زیاد، در بعضی از بیماران ممکن است تغییر سطح آگاهی(هوشیاری)، تشنج و حتی کما رخ دهد.هیچ آنتی­دوت (پادزهر) خاصی برای مسمومیت با NSAID وجود ندارد.در صورتی که پزشک برای شما داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن، ناپروکسن،دیکلوفناک و ...) تجویز کرده است دارو را مصرف کرده و در صورت بهبودی دارو را قطع کنید و در صورت عدم بهبودی بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید و به پزشک مراجعه کنید.


وی در پایان گفت: هیچ­گاه دارو را بیش مقدار تجویز شده مصرف نکنید. در صورتی که دارو را بیش مقدار تجویز شده مصرف کرده و علایم مسمومیت مشاهده کردید هیچ­گاه القای استفراغ نکنید و در اسرع وقت برای درمان به اورژانس مراجعه کنید.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
تمامی حقوق این سایت متعلق به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میباشد
استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان بندرماهشهر