صفحه اول    درباره وب دا    معرفی رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه    تماس با ما  
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 03:03   
  سرخط اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12848صفحه نخست » اخبار فرهنگ سلامتسه شنبه، 30 آبان 1396 - 11:52
مسمومیت با استامینوفن را جدی بگیرید


 مسمومیت با استامینوفن را جدی بگیریدکارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم هشدار داد: مسمومیت با استامینوفن را جدی بگیرید

دکتر پریسا اعتصام کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم گفت:  یکی از متداولترین داروهایی که مسمومیت با آن وجود دارد استامینوفن است.به طوری که در هر بیماری که با نارسایی حاد کبدی مراجعه کند باید سمیت کبدی ناشی از اووردوز استامینوفن را در نظر گرفت.

 در صوتیکه پزشک برای شما یا فرزندتان استامینوفن تجویز کزده باشد، دارو را براساس دوز دقیق درمانی آن و نه بیشتر آن مصرف کنید و از مصرف مقادیر بیش از حد درمانی یا قرار دادن دارو در دسترس کودک خودداری کنید تا از بروز مسمومیت با آن خودداری کنید. علایم اولیه مسمومیت با استامینوفن که نیم تا 24 ساعت بعداز بلع ممکن است بروز کند، عمدتا به شکل تهوع، استفراغ، بی اشتهایی می باشد.ممکن است علایمی مانند خستگی ، ضعف عضلانی، تعریق و...پیش بیاید. ظاهر بیمار ممکن است عادی باشد.

وی بیان کرد: علایم ثانویه بیمار مسموم، 24 تا 72 ساعت بعد از مصرف، به شکل درد در یک چهارم بالایی سمت راست شکم، افزایش سطح بیلی روبین و ... بروز پیدا میکند.علایم تهوع ، استفراغ و بی اشتهایی کمتر می شود.
اعتصام گفت: بسیاری از اقداماتی که برای بیماران انجام میشود در ساعات اولیه بروز مسمومیت اثر بخشی بهتردارند لذا در صورت مسمومیت با استامینوفن، مراجعه فوری   به اورژانس مسمومین بسیار هائز اهمیت است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
تمامی حقوق این سایت متعلق به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میباشد
استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: افتتاح مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) در استان خوزستان